Inderdaad. Wordt er niets voldaan door de fraudeur, dan brengen wij u geen kosten in rekening. Wordt het fraudebedrag wel voldaan, dan brengen wij ook geen kosten in rekening. Wij zullen dit hieronder verduidelijken met een voorbeeld.
U heeft een bedrag betaald van euro 500,00. U blijkt te zijn opgelicht. Dit bedrag wil u terug. Hiertoe heeft u eerst aangifte gedaan bij de politie. U heeft aansluitend ook uw bank geinformeerd. Vraag hier naar de PNBF regeling. Uw bank gaat na of uw zaak voldoet aan de gestelde voorwaarden. In eerste instantie benaderen zij dan de fraudeur om het bedrag terug te storten. Gebeurt dit niet binnen drie weken, dan kan uw bank u dus de NAW-gegevens van de fraudeur verstrekken. Let op: uw aanvraag kan ook door uw bank worden afgewezen!
U meldt zich aansluitend bij ons. Na controle van alle relevante informatie starten wij het factuurtraject op. Het bedrag wordt standaard verhoogd met euro 75,00 (wij rekenen twee uur a euro 37,50 voor uw tijdsinzet) en met een bedrag voor onze kosten van dienstverlening. Dit bedrag wordt de definitieve hoofdsom.
Nu zijn er een aantal mogelijkheden:
Stel dat de fraudeur binnen het minnelijke traject van Aansprakelijkgesteld Nederland het bedrag in zijn geheel voldoet. U ontvangt dan het bedrag van euro 575,00 op uw rekening (is inclusief 21 % BTW).
Stel dat de fraudeur het bedrag via een betalingsregeling bij Aansprakelijkgesteld Nederland voldoet. De betaling duurt dan langer, maar op het einde ontvangt u dan het bedrag van euro 575,00 op uw rekening (is inclusief 21 % BTW).
Stel dat de fraudeur niets (of slechts een deel) voldoet binnen het minnelijke traject van Aansprakelijkgesteld Nederland. Dan wordt het dossier doorgezet naar de incasso- en deurwaardersorganisatie. Voldoet de fraudeur het bedrag (vermeerderd met Wettelijke Incasso Kosten) binnen het minnelijke traject van GGN (globaal de eerste drie weken na overdracht), dan ontvangt u van Aansprakelijkgesteld Nederland het bedrag van euro 575,00 op uw rekening (is inclusief 21 % BTW).
Wordt er na die drie weken alsnog voldaan, dan ontvangt u van Aansprakelijkgesteld Nederland het bedrag van euro 537,50 op uw rekening (is inclusief 21 % BTW). Wij houden dan het bedrag van euro 37,50 (een van de twee uren) in. Dit vanwege het feit dat wij hiermee dan onze gemaakte kosten bij GGN “afdekken”.
Wordt er na die drie weken nog steeds niets voldaan, dan ontvangen wij van GGN een advies of het zin heeft om gerechtelijk te gaan (advies "groen" is zeker gerechtelijk gaan, aangezien de verhaalkans groot is / bij advies "oranje" bestaat er twijfel over het gerechtelijk gaan / bij advies "rood" is het gerechtelijk gaan kansloos, aangezien er niets valt te halen bij de fraudeur). Wij nemen aansluitend altijd telefonisch contact met u op om dat advies te bespreken. Gerechtelijk gaan betekent altijd een kostenrisico, maar wij kunnen ons voorstellen dat in bepaalde gevallen u dit risico wil gaan nemen. Wil u niet gerechtelijk gaan, dan neemt GGN het dossier op binnen Schuldbewaking. Zij laten de fraudeur dan de komende jaren niet los.
Verder is het van belang wanneer het proces bij de bank (via de PNBF regeling) niet tot een volledige terugbetaling heeft geleid, u zich aansluitend, na verkrijging van de NAW-gegevens, bij ons kan aanmelden. Wij gaan dan achter het resterende deel aan.
Tot slot. Wanneer u de opdracht tot dienstverlening intrekt na aanmelding, brengen wij u wel eenmalig euro 50,00 (excl. BTW) in rekening gezien onze werkzaamheden. Maar goed, het zou ook raar zijn indien u van onze dienstverlening gebruik maakt en aansluitend besluit om te stoppen.